Froyatro: Neida, gamle testamentet er ikke feilfritt det heller. Men den spanske inkvisisjonen med røtter i katolisismen og vatikanet har etterhvert satt standarden for den kristne troen vi har idag. Om det er David Ickes reptiler eller andre krefter som står bak skal være uvisst, men at det hele er mafia bak en religiøs fasade er det liten tvil om.. vi har hvertfall blitt fortalt en løgn, og det i seg selv burde være nok til at de ikke er til å stole på.. at de smuglet nazister ut av Tyskland etter WWII bedra heller ikke det inntrykket...
Mengde er klart et ankepunkt, men større mengder gjødsel krever større mengder for også, så 2+2 trenger ikke å bli 4. Høns er neste på listen så snart jeg får kanin kolonien igang. Deretter geiter og gjess, som vaktgjess! hehe
Misforstå meg riktig, jeg er for å minimere alle former for utslipp. Men jeg tror det mennesket i hovedsak står for er forurensning, ikke for global oppvarming og globale klimaforandringer. Ikke uten grunn at det finnes 150.000 forskere som har signert en kampanje mot menneskeskapte klimaforandringer.
Årsaken til den globale oppvarmingen er sola.. menneskene har kanskje bidratt med noen %'er.
Et saftig vulkanutbrudd kan tilsvare all verdens flytrafikk noen sinne.. det viser hvor små vi oppblåste mennesker er i den store sammenhengen. Vi blir fortalt at vi dreper planeten. Sludder! Vi dreper oss selv!
Jeg tror vi har mat til å fø verden pr idag, den er bare så altfor skeivt fordelt. Når extremværet virkerlig setter inn og kommer matprisene til å skyte til værs, kombinert med inflasjon og en oljekrise under en 3. verdenskrig tør jeg ikke tenke på utfallet.. om det i det hele tatt blir eksportert mat noe sted.
Gullars: Ja, vi KAN tro på det vi vil, men det er ikke til å feie under en stol at de fleste kristne hadde vært muslimer om de vokste opp i midtøsten. Kulturen vår former oss mer enn vi aner. Først idag mindre dogmatisk religionslære i skolene og fri flyt av informasjon har vi noe som nærmer seg fri tro. Frie tanker har vi uansett ikke i dette mediabombardementet, og det påvirker helt klart også troen.
Bare for å kommentere det med big bang. Å tro på at universet ble til da en singularitet med uendelig lite volum og uendlig stor masse gikk i lufta og skapte alt, er like mye leap of faith som å tro på at en mann i himmelen skapte det.
Nassim Haramein presenterer helt nye tanker om universet og eksistensen..