Survivalist Forum banner
21 - 38 of 38 Posts
Jeg har for det meste hatt det relativt greit med penger, men bruker hver krone selv om jeg føler jeg ikke bruker penger. Men jeg ser at dette ikke er en måte å fortsette på, så jeg vil prøve å gjøre det stikk motsatte. Men det er ikke enkelt, og det er ikke noe man bare gjør.. det må bli en livsstil.

I stedet for å tenke lønning må man tenke små drypp-inntekter. Selge kaninkjøtt, kaningjødsel, kaninskinn og produkter av kaninskinn, kylling/høns, egg, gulrøtter, poteter, urter, spirer & greens, div egenproduserte produkter + +, samtidig som du kanskje har en 20-30% stilling, eller en jobb hvor du kan jobbe døgnet rundt i et par uker inni mellom.
Ingen av drypp-inntektene skal innom staten selvfølgelig, helst ikke de andre %'ene heller.

Men jeg tror du må bli en kandidat for norges herligste for å få noe sånt til å gå rundt. Men du vel allerede en kandidat om du i det hele tatt vil leve et sånt liv.. :D

Froyatro: Mener du satanist i ordet rette betydning eller bare hedning som meg?
Jeg tror den sterkes rett er det instinktivt programmerte i oss som tilhører den døende verden. Male dominance fases ut samtidig som vi stor overfor en potensielt ny ære om vi griper muligheten og begynner å leve i hjertet. Være i oss selv og være oss selv bevisst.

Dette er min store helt, idol, forbilde og guru, Terence McKenna! Denne snutten er noe av det beste jeg har hørt av han og oppsummerer veldig mye på kort tid. Hør den noen ganger til budskapet kommer tydelig frem..
VAKKERT!

Hva er satanisme Norvegen? Jeg definerer Satanismen ut fra kristendommen. Og kristendommen er Ondskapen. I alle fall for meg. Jeg mener, la oss dissikere bibelen litt. Gud er en diktator som krever aboslutt lydighet, og viker ikke tilbake for bruk av dødsstraff, tortur eller folkemord. Han var villig til å ofre sin egen sønn for vår store synd, nemlig å ville vite mer. Er det virkelig en synd? Og så har jeg aldri helt tilgitt dem for hvordan Norge ble et kristent land...

Jeg er, som nettnavnet mitt kanskje røper, opptatt av den norrøne tro også. Jeg fokuserer ikke så mye på Odin og Ty, men mine viktigste guddomer er Frøy og Frøya, Njord og Skade, og Ull. Jeg bloter av og til, men jeg tror ikke gudene opptar næring fra blotet. Jeg ser det mer som å gå rundt med reklame for et politisk parti, jeg viser hvor jeg står i verden.

Norvegen: Din fremtidsvisjon er svært lik min. Jeg har i motsetning til deg begynt, men jeg har hatt en helt annen oppvekst en deg antagelig. For min mor klarte ikke å holde på huset, så vi var nødt til å flytte på landet. Begge har alltid vært interessert i jordbruk, og vi ville bli mest mulig selvforsynt, av nødvendighet. Jeg vil forrøvrig påpeke at Kaningjødsel ikke har så mye næring, så det er ikke noe å satse på. Men jeg synes det er synd ikke flere har fått øynene opp for kaniner, de er takknemlige dyr...

Med klimaendringene tror jeg ikke lenger det er et spørsom OM noe skjer, men at det er et spørsmål når og hva som skjer. Jeg ser også mange tegn på at dommedag snart skal komme. Men verdens undergang har vært spådd før. En kamerat av meg var hellig overbevist om at verden kom til å gå under i oktober i år. Min kamerat brukte omtrent alle pengene sine på hermetikk, ammunisjon og alt til fage henhørende. Kameraten min tok far vel med folk, tilbrakte tid med familien fordi det snart ville bli helt andre boller. Vel, bollene er de samme ennå. Så jeg er forbereder meg på at alt kan skje, også at ingenting skjer.

Ut i fra kirkens ståsted er det sikkert mye som blir stempla som satanisme. Det er ikke den kristne lære som er ondskapen, men Vatikanet som har vrengt den til sin fordel og spredt den med makt.
Dødehavsrullene avslørte mye som aldri kom frem i lyset, og sjefsoversetteren fikk sparken.

Du har nok kommet lenger enn meg ja, for jeg har såvidt begynt med et drivhus og noen kaniner.
Kaningjødsel er noe av det beste du får tak i.. bare slått av worm castings, som man forøvrig kan "videre foredle" kaningjødsla til med worm farms.
Nå har jeg ikke hatt kaninene lenger enn 3-4 uker, men allerede virker det som om det kan gi mye for innsatsen. Spesielt når jeg får lagt meg et skikkelig opplegg og får rutiner på ting. Så ja, det er ganske rart at ikke flere har kaniner. Det er vel egentlig bare et bevis for at vi har det for lettvint med å kunne kjøpe kjøttet istedet.
Blir spennende å se hvor mange vanlige familier som skaffer seg kaniner iløpet av det neste året.. vil tro det kommer til å øke eksponensielt så snart skoen begynner å trykke litt hos folk..

Klimaendringene er på vei, spørsmålet er bare om det er menneskeskapt eller ei, noe jeg tviler -sterkt- på. Jorden er i konstant forandring, og nå prøver de å skylde naturlige syklyser på oss for å trupe oss enda mer med skatter og avgifter, og dårlig samvittighet.

Matmangel i global skala er ikke bare en mulighet, men en sannsynlighet om man ser på forandringene som er på gang. Vi kommer nok ikke til å være de som lider først, men tenk opprørene og krigene det vil igangsette i landene maten vår kommer fra, når vi stikker av med all maten deres.

Heldigvis er det meste av forberedelsene jeg gjør noe jeg til slutt ville gjort uansett... hvertfall liker jeg å tro det når jeg av og til får et blaff fra oven, ser meg litt rundt på naboene og deres liv, og lurer på hva i #¤%#¤" jeg holder på med...

Vatikanet kan nesten ikke ta all skylden. Det gamle testamentet stadfester klart dødstraff for en rekke idiotiske ting, og de tre første budene er alle rettet mot Guds ære... Liker ikke noe slikt. Satanisme er også forskjellig fra satanist til satanist, det er jo en utpreget anarkistisk filosofi.

Ja, jo, næringsmessig er kaningjødsel fin fine greier, men det var dette med mengder da... Gris, Ku og hest gir jo STOOORE mengder gjødsel pr dyr! Jeg anbefaler deg å begynne med høner ganske fort, de er fin fine dyr. Men heller ikke gris og geit er utenfor rekkevidde! Såklart det krever litt mer arbeid, men det er faktisk overkommelig! Jeg arbeider ut i fra teorien om at mennesker har skylden for klimaendringene, men det er mest fordi det passer meg. Utslipp er ikke sunt for oss, uansett og du vrir og vender på det... så jeg tar ethvert påskudd for å få ned miljøgiftene vi menger oss med.

Matmangel er ikke bare en sannsynlighet, der en en realitet. Folk sulter og dør allerede. Se bare på opptøyene da det var rismangel for et par år siden. Vann er også en mangelvare. Kina og India kjøper matjord i U-land for å produsere mat der, og hva kan de 20/25 millioner i skandinavia stille opp mot to milliarder kinesere/indere? Jeg vil være så selvforsynt som mulig.

Gullars: Du som er kristen, har du noen synspunkter på denne debatten? Jeg tråkker deg vel litt på tærne her..?

Hehe! Funny you ask! Nei grabber vi må da snakke som venner! Kunne nå vi bare tatt dette over et par pils og litt skotsk myrvann!

Folk skal få tro hva de vil, så får vi stå for vårt når man leverer inn tøfflene.

Vatikanet har jeg ikke mye til overs med. Kirken i seg selv har nok veldig mye blod på hendene!

Sån fra mitt synspunkt så sliter jeg litt med hvorfor Satan & demoene (frafalne engler) er så veldig innbydene, men det er nå bare meg! :)

For de av oss som tror på Gud og tror bibelen er sann, så er jo det faktisk ganske forståelelig at siden da Gud skapte universet, jorden og menneskene at vi skulle gi han vår ære og ikke en av hans frafalne engler, dvs Satan.

So far so good? Igjen, dette er hva jeg liker med Norge, vi KAN tro på hva vi vil. Hva ting blir gjort og ikke minst er gjort oppover årene i relgionens lands blir en vederstyggelighet.

Froyatro: Ja, Moseloven inneholder mye som i vår tid kan virke "harsh", men så er vi blitt veldig bløte her i Vesten. I andre deler av verden er nok disse lovene vært helt ok. Se feks Sharia.

Men nå var jo greien at Jesus opphørte Moseloven og gav oss annen veiledning.

I dag synes jeg bare samfunnet mister mer og mer moralen. Om det er noe igjen. Minner meg mye om byene Gud ødela, vi kjenner dem som Sodoma og Gomorra.

Do I make any sense? :D:

Sense og sense... Nei, egentlig ikke. Misforstå meg rett! Jeg forstår antagelig hva du mener, men jeg forstår ikke hvordan du kan tro at Gud skapte alt, men det er nå så. Stort smell teorien er jo også vanskelig og forstå, men jeg vet jo at det Odin, Vilje og Ve som skapte verden ut av en jotne!;) Dessuten er det jo mange beviselige feil i bibelen, og både det nye og det gamle testamentet gir innblikk i et system som legger opp til overgrep mot menneskeheten... Synes jeg i alle fall! Men joda både Jahve og Allah er på listen over diktatorer som skal styrtes. Men en ting av gangen!

Satan er symbolet på motstanden mot diktatoren. Satan så menneskene som led under guds tyrani, og sto på barrikaden for demokratiet, for friheten! Kan jeg bevise noe av dette, spør du? Eh... Vel, kan du bevise noe fra bibelen? Jeg holder meg til denne versjonen selv!:)

Enig i at vi må kunne ta diskusjonene, vi har ytringsfrihet og det er viktig at vi bruker den der det trengs!

Godt å se at du er en lærd mann, du kan Jahve, Guds navn. Den er det ikke mange som kan! :thumb:

Kan jeg bevise? Tjaaaa, skaperverket synes er fint å bruke og dets perfekte oppbygging.

At alt ble skapt med et bing binga bong, og alt evlousjonerte seg ut av den svampen og steinen får jeg ikke til å stemme!

MEN nå skal ikke JEG trakke noen på tærne.

Denne diskusjonen blir vi ALDRI enig om! Vi kunne drukket pils over dette til fuglene synger og kuene dro på ferie.

Enten tror man, ellers så tror man ikke! Så enkelt tror jeg det faktiskt er! :thumb:

Å nei..! Nei og nei og nei... Jaja, jeg får nå innrømme at min mor vokste opp i Jehovas Vitner, og jeg har hørt mye om hvordan dere (se der ja, så lenge varte det før fordommene mine slo inn!:)) holder på. Akk ja, hvis jeg kommer til Bergen en gang tror jeg nesten vi må gjøre alvor av og pilse oss frem til de store tingene her i livet.

Ikke at jeg skal begynne å predikere selv (men jeg ble antastet av Jehovas Vitner inne i Trondheim i dag, så...) men i Valhall er det Mjød, flesk og kvinner! And the dark side offers free cookies!;)

Aj aj! Jeg er svak for pils og kaker! mmmm :D: Damer også forøvrig, men så var man gift!

Jeg lurer på hvor godt det ville fungert om vi på skandinavisk avd hadde blitt satt i en Colony sammen for å overleve! :upsidedown:

Hm... nå det var et artig tankeeksperiment! Jeg tror det hadde fungert ganske bra, men jeg ville følt meg tryggere hvis jeg hadde flere våpen enn deg! :D::p

Husker jeg irriterte meg grønn på han bråkmakeren selv... samarbeid er det beste, filisofi og teologi er noe man diskuterer, ikke dreper for!

Er fruen også medlem i sekten, unnskyld, menigheten deres?

(Jada, glad i å erte folk! Ikke ta det alvorlig!) :thumb:

Hehehe! Hvem av oss har flest samekniver? :D: Jeg har 3!

Du samler kanskje litt på Viking våpen? Har du noen praktiske for jakt?

Ja fruen tror på samme. Har datet damer av all muligens nationalitet og trosoppfatning. Mye tilfeldig, troen hadde mye å si definitivt, men også mentaliteten, hvor hun kom i fra. Dvs oppvekst som mer eller mindre en prepper.

Hun kan lage veldig god mat, hun vet hvordan sy og strikke, lage egne klær, hvordan lage syltetøy, liker å tilegne seg mer kunnskap, liker friluftsliv. Aksepterer at jeg kjøper prepps, og at jeg har kjøpt alt for mye friluftslivs saker og ammo.

Hvor mange damer på 27 vet du som har de egenskapene? Jeg har letet lenge!

Froyatro: Neida, gamle testamentet er ikke feilfritt det heller. Men den spanske inkvisisjonen med røtter i katolisismen og vatikanet har etterhvert satt standarden for den kristne troen vi har idag. Om det er David Ickes reptiler eller andre krefter som står bak skal være uvisst, men at det hele er mafia bak en religiøs fasade er det liten tvil om.. vi har hvertfall blitt fortalt en løgn, og det i seg selv burde være nok til at de ikke er til å stole på.. at de smuglet nazister ut av Tyskland etter WWII bedra heller ikke det inntrykket...

Mengde er klart et ankepunkt, men større mengder gjødsel krever større mengder for også, så 2+2 trenger ikke å bli 4. Høns er neste på listen så snart jeg får kanin kolonien igang. Deretter geiter og gjess, som vaktgjess! hehe

Misforstå meg riktig, jeg er for å minimere alle former for utslipp. Men jeg tror det mennesket i hovedsak står for er forurensning, ikke for global oppvarming og globale klimaforandringer. Ikke uten grunn at det finnes 150.000 forskere som har signert en kampanje mot menneskeskapte klimaforandringer.
Årsaken til den globale oppvarmingen er sola.. menneskene har kanskje bidratt med noen %'er.
Et saftig vulkanutbrudd kan tilsvare all verdens flytrafikk noen sinne.. det viser hvor små vi oppblåste mennesker er i den store sammenhengen. Vi blir fortalt at vi dreper planeten. Sludder! Vi dreper oss selv!

Jeg tror vi har mat til å fø verden pr idag, den er bare så altfor skeivt fordelt. Når extremværet virkerlig setter inn og kommer matprisene til å skyte til værs, kombinert med inflasjon og en oljekrise under en 3. verdenskrig tør jeg ikke tenke på utfallet.. om det i det hele tatt blir eksportert mat noe sted.

Gullars: Ja, vi KAN tro på det vi vil, men det er ikke til å feie under en stol at de fleste kristne hadde vært muslimer om de vokste opp i midtøsten. Kulturen vår former oss mer enn vi aner. Først idag mindre dogmatisk religionslære i skolene og fri flyt av informasjon har vi noe som nærmer seg fri tro. Frie tanker har vi uansett ikke i dette mediabombardementet, og det påvirker helt klart også troen.

Bare for å kommentere det med big bang. Å tro på at universet ble til da en singularitet med uendelig lite volum og uendlig stor masse gikk i lufta og skapte alt, er like mye leap of faith som å tro på at en mann i himmelen skapte det.
Nassim Haramein presenterer helt nye tanker om universet og eksistensen..

Gullars: Jeg har ikke funnet noen damer i alderen 20/30 pluss som har de interessene nei! Hun har ikke en søster vel...? :) Har du tre samekniver!? AH! Ut og kjøpe kniver! Jaktvåpen er det dårlig med... Har en langbue og en take down bue, men men... Snart nå så!

Norvegen: Gjess er noen drittsekker! Der kommer du til å få store mengder gjødsel, og antagelig hørselsskade. Det beste med dyrene er når de er på matbordet! ;) Har du bekk eller annet vann de kan bade i forresten? Jeg ville ikke ha sluppet gjessene løs sammen med kaninene og hønse helt med det første, du bør se ann om gassene går etter massemord. Jeg husker at gassen min var bestevenner med bukken min før, gassen pleide og legge halsen sin over nakken på bukken og stå der og snatre...
Du må forresten for all del aldri fornærme dem! De tiligir aldri, og jeg ville heller møte en vakthund enn en diger mølje med glefsende nebb og baksende vinger. Du hører inntrengere på lang avstand ja!

Forøvrig enig i at det ikke er så sannsynlig at menneskene har all skylda for den globale oppvarmingen, men så lenge vi får utslippene ned så skal jeg opprettholde enhver illusjon. Sur nedbør er jo ikke moro det heller...

Alt er et spørsmål om tro, og det kan godt hende at vi alle tar feil! Mitt største problem med kristendommen er deres trang til misjonering! Selvsagt burde vi ha kirken adskilt fra staten, det skulle bare mangle.

21 - 38 of 38 Posts