Survivalist Forum banner

Je huisdier of jij. Zou JIJ het kunnen doen?

37K views 413 replies 189 participants last post by  2act  
#1 ·
Ik heb de laatste tijd veel onderzoek gedaan naar historische situaties waarin mensen tot grote inspanningen werden gedwongen om te overleven in stedelijke omgevingen.

Namelijk de belegering van Stalingrad en de stad Berlijn tijdens de Tweede Wereldoorlog, en Kosovo in de jaren 90.

In alle situaties zijn er voorbeelden van wanhoop en situaties waarin mensen werden gedwongen tot hun "huisdieren". Ik heb het niet over vee, of zelfs maar over boerderijdieren.

Denk er eens over na. Je zit vast in of in de directe omgeving van je huis, en zelfs de ratten lijken verdwenen te zijn. Je weet dat je honger hebt.
Het is een moeilijke beslissing, maar in de afgelopen 100 jaar zijn duizenden mensen gedwongen geweest om die te nemen.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het zou kunnen. Ik ben nog niet wanhopig geweest, en wanhoop verandert dingen.

#8 ·
Uit de film "The Patriot" "Een hond is een prima maaltijd". Er zullen genoeg andere achtergelaten huisdieren zijn om neer te schieten en op te eten, dus nee, ik zal waarschijnlijk mijn katten niet opeten. Ik zal waarschijnlijk de achtergelaten huisdieren van andere mensen aan mijn katten voeren en het vlees van pelikanen, reigers en ibissen voor mezelf bewaren. LOL!

#9 ·
Ik zal het doen en nog veel meer als dat nodig is. Nadat alle honden en katten weg zijn, zijn dieren met minder poten aan de beurt. Zoals ik het zie, als je geen kogel in de hond kunt stoppen, zul je er zeker niet in slagen er een in je vrouw of kinderen te stoppen. Als je denkt dat die dingen moeilijk zullen zijn om te doen, wed ik dat het 1000 keer moeilijker zal zijn om je kinderen voor je ogen dood te zien gaan van de honger, ik betwijfel of ze het rustig zullen doen.

#314 ·
Levendige verbeelding

Ik zal het doen en nog veel meer als dat nodig is. Nadat alle honden en katten weg zijn, zijn dieren met minder poten aan de beurt. Zoals ik het zie, als je geen kogel in de hond kunt stoppen, zul je er zeker geen in je vrouw of kinderen kunnen stoppen. Als je denkt dat die dingen moeilijk zullen zijn om te doen, wed ik dat het 1000 keer moeilijker zal zijn om je kinderen voor je ogen dood te zien verhongeren, ik betwijfel of ze het stil zullen doen.
Weet je, ik ben nog niet lang op dit forum. Maar het is verontrustend om de hoeveelheid achterlijke, onwetende opmerkingen te zien. Als je je hond zou kunnen neerschieten, heb je geen waarden. Je hebt geen loyaliteit. Je hond zal loyaal zijn aan jou en jij zou hetzelfde moeten doen.

Ik ben al een tijdje munitie aan het verzamelen. Ik heb 2 AK's en 2 AR's en wat andere kleine munitie. Het komt goed met me. Het komt goed met mijn familie. We zullen van het land leven als dat nodig is en beschermen wat we als waardevol beschouwen. Ik zal mijn hond, mijn vrouw, mijn kinderen of enig ander mens niet opeten. Zulke dingen zijn taboe. Ben je echt zo dom om zoiets te doen? Of eigenlijk denk ik dat ik moet zeggen: ben je echt zo dom om zelfs maar zoiets te denken? Mensen zoals jij zijn de reden dat mensen zoals ik zich voorbereiden op wat er uiteindelijk gaat komen. Ik kan je verzekeren dat als ik ooit iemand zie die dezelfde waarden heeft als jij... Dan krijgt hij zeker een kogel in zijn hoofd. Ik zou je neerschieten en laten liggen. Je bent een rare kerel. Je zou het waarschijnlijk toch niet lang volhouden... :thumb:

#10 ·
Nee. Nooit. Ik zou nu in onze 'utopie' sterven om mijn hond te redden. Dat zou niet veranderen als de wereld zou vergaan.

Ik zou haar lijden beëindigen als dat nodig is (en de meesten van ons moeten dat op een of andere manier wel eens doen met onze harige vrienden), maar verder gaat het niet. Ik vertrouw haar meer dan welke mens dan ook die ik ooit heb ontmoet en ze verdient mijn respect daarvoor.

#12 ·
Ik kan geen definitief antwoord geven, omdat ik nog nooit iets heb meegemaakt dat in de buurt komt van verhongering. Totdat men daadwerkelijk in die situatie terechtkomt, is het idee van wat je wel of niet zou doen slechts theoretisch.
Ik kan je dit echter wel vertellen. Hoewel mijn honden zeer geliefd zijn, ben ik nooit iemand geweest die de grenzen tussen mens en dier vervaagt. Uiteindelijk zijn het, hoe graag ik ze ook mag, slechts dieren, geen mensen.

#13 ·
Het hangt ervan af, ik heb 4 honden. Ik wil er minstens 1 in de buurt hebben om me te waarschuwen, maar als het een probleem zou worden om ze te houden, zou ik geen andere keuze hebben. Ik zal overleven, dat is alles wat telt als alles uit elkaar valt.

Nu wil ik natuurlijk niet zoiets doen, en ik hoop dat mijn beslissingen van tevoren me beter zouden voorbereiden dan dat ik mijn huisdieren zou moeten opeten, maar als ik in een kamer opgesloten zou zitten en mij of mijn huisdier zou moeten kiezen, dan leef ik.

#17 ·
Ik zou nooit een van mijn huisdieren eten. Ik zou het huisdier van iemand anders eten, maar niet de mijne. Ik zou eerlijk gezegd waarschijnlijk doodgaan voordat mijn hond doodgaat, omdat ik al mijn eten met hem zou delen. Voor degenen die zeggen dat als je geen kogel in je hond kunt stoppen, je geen kogel in je vrouw of kinderen kunt stoppen... wtf? We hebben het over het eten van honden en je gooit vrouwen en kinderen in de mix? Eet je eigen verdomde kinderen. Als alle andere opties uitgeput zouden zijn, zou ik mijn huisdieren of mijn familie kunnen neerschieten om hen een nog ergere dood te besparen, mocht die onvermijdelijk zijn. ...maar dan zou ik ze niet eten.

#100 ·
Ik zou nooit een van mijn huisdieren opeten. Ik zou het huisdier van iemand anders opeten, maar niet die van mij. Ik zou eerlijk gezegd waarschijnlijk sterven voordat mijn hond sterft, omdat ik al mijn eten met hem zou delen. Voor degenen die zeggen dat als je geen kogel in je hond kunt stoppen, je ook geen kogel in je vrouw of kinderen kunt stoppen... wtf? We hebben het over het eten van honden, en je gooit er vrouwen en kinderen in? Eet je eigen verdomde kinderen. Als alle andere opties uitgeput zouden zijn, zou ik mijn huisdieren of mijn familie kunnen neerschieten om hen een nog ergere dood te besparen, mocht die onvermijdelijk zijn. ...maar dan zou ik ze niet opeten.
Ik ben het 100% met je eens. Hopelijk komen we nooit op dat punt, maar als we dat wel doen, zou ik ze liever uit hun ellende schieten en dan mijn hoofd eraf blazen en een einde maken aan het drama...Bovendien is mijn hond naar mijn mening veel meer waard dan veel mensen daarbuiten. Als we op het punt komen dat we verhongeren, zou ik er de voorkeur aan geven een idioot neer te schieten en hem met mijn hond te delen :)

#19 ·
Mijn standpunt is iets anders. Hoe lang zou uw huisdier eerlijk gezegd met het voer meekunnen? Mijn hond zou waarschijnlijk maximaal twee tot drie maaltijden doen, dus dat zou me misschien een extra week opleveren. Zou het de moeite waard zijn om die korte tijd met dat op je geweten te zitten?

Dan moet je denken aan de vlooienbehandeling, ontwormingsmiddelen, medicijnen die ze nemen, zou dat ze totaal oneetbaar maken, zou je jezelf vergiftigen door ze te eten?

Persoonlijk, als je je huisdieren moet eten, dan heb je je verkeerd voorbereid! Een hond is te veel waard om in de braadslee te belanden!

#23 ·
Mijn standpunt is iets anders, hoe lang zou uw huisdier eerlijk gezegd meegaan qua voedsel, mijn hond zou waarschijnlijk maximaal twee tot drie maaltijden doen, dus dat zou me misschien een extra week geven. Zou het de moeite waard zijn om die korte tijd met dat op je geweten door te brengen!
Dat is ook mijn mening. Als je zo wanhopig bent om je huisdieren te eten, zullen die extra paar maaltijden toch geen verschil maken. Ze zullen alleen het onvermijdelijke einde een paar dagen verlengen.

Wat betreft de vraag of ik het zou kunnen. Ik weet het niet. Mijn huisdieren zijn familie en ik vind ze VEEL leuker dan ik mensen vind. Het zou zijn alsof je een familielid eet. Ik kan best raar eten, maar ik betwijfel of ik een huisdier zou kunnen eten. Op dat punt zou ik waarschijnlijk liever menselijk vlees eten, hoewel ik nooit iemand zou kunnen vermoorden om het te doen.

#21 ·
Ik begrijp wat je zegt. Het verschil is dat we nu niet meer dezelfde zijn als toen. Volgens mij zouden we onszelf hier niet in die positie moeten laten vastzitten. Ja, er komen donkere dagen aan. We kunnen allemaal hele moeilijke tijden meemaken, maar ik bid dat we genoeg geleerd hebben om te weten wanneer en hoe we moeten reageren om ons hiertegen te beschermen.

#25 ·
Ik corrigeer mezelf. Mijn eerste bericht zat er ver naast. Nu een paar mensen hebben gereageerd, zie ik de fout in mijn vorige bericht. Ik heb me gerealiseerd dat ik niet in zo'n wanhopige situatie terecht zal komen dat ik onze familiehond zou moeten opeten. Bedankt dat jullie mijn ogen hebben geopend voor een realistischer situatie. Uit het lezen van de meeste antwoorden realiseer ik me nu dat ik omringd zal zijn door zwakke, stervende mensen en dieren. Gemakkelijke prooi voor mij, mijn hond en mijn familie. Ik denk dat we onder deze omstandigheden zullen gedijen. Ik had geen idee hoeveel mensen zichzelf en hun huisdieren zo gemakkelijk zouden aanbieden. Het doet me denken dat ik mijn voorbereidingsplannen moet heroverwegen. Ik denk dat het oude gezegde klopt: "alleen de sterken zullen overleven".

#28 ·
Ik corrigeer mezelf. Mijn eerste bericht zat er helemaal naast. Nu een paar mensen hebben gereageerd, zie ik de fout in mijn vorige bericht. Ik heb me gerealiseerd dat ik niet in zo'n wanhopige situatie terecht zal komen dat ik onze familiehond zou moeten opeten. Bedankt dat jullie mijn ogen hebben geopend voor een realistischer situatie. Uit het lezen van de meeste antwoorden realiseer ik me nu dat ik omringd zal worden door zwakke, stervende mensen en dieren. Gemakkelijke prooi voor mij, mijn hond en mijn familie. Ik denk dat we onder deze omstandigheden zullen gedijen. Ik had geen idee hoeveel mensen zichzelf en hun huisdieren zo gemakkelijk zouden aanbieden. Ik denk dat ik mijn voorbereidingsplannen moet heroverwegen. Ik denk dat het oude gezegde klopt: "alleen de sterken zullen overleven"..
Hier is nog wat stof tot nadenken - geen woordspeling bedoeld....

Als je je in een situatie bevindt die zo erg is dat er niets anders te eten is dan je hond....

Dan ben je al dood.

Laten we zeggen dat je je hond opeet, wat dan? Je hebt al gezegd dat er niets meer te eten was. Snijd je een vinger of een voet af om iets anders te eten te hebben? Denk eraan, er is NIETS anders te eten en je hebt je hond al opgegeten.

#27 ·
Ik heb mijn katten al 7 jaar, sinds ze 6 weken oud waren. Ik hou van ze, maar desondanks zou ik me slecht voelen, een gebroken hart hebben en ik zou proberen ze zo lang mogelijk te houden, maar als ik zou moeten, zou ik het doen. Nu, als het een hond was, zou het misschien een ander verhaal zijn, dat weet ik niet.

#30 ·
Welnu, ik geloof dat, zoals sommige andere posters hebben gezegd, zelfs als je verhongert, hoe lang ga je het nog volhouden met dat huisdier? Zelfs een grote, hooguit een week? De OP zei dat er geen andere dieren in de buurt zijn en dat je huisdier de enige oplossing is om niet te verhongeren, dus wat je eet, is je huisdier en over een week ga je toch dood van de honger. Je kunt net zo goed het huisdier en dan jezelf neerschieten, want in zo'n scenario ga je toch dood. Maar niet in een andere situatie, zoals bijvoorbeeld je reist, je verhongert, je weet zeker dat je het in twee of drie dagen naar een stad kunt halen waar je kunt eten, dan ja, hoe erg ik het ook zou haten, ik zou het doen.