Survivalist Forum banner

1 - 20 of 42 Posts

·
CabinBuilder/Author
Joined
·
1,996 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Two years ago i bought a nice fixed blade and swore it was the last knife i'd ever buy. But yesterday i fell off the wagon, bought 2 more knives off ebay.
A survival knife, a 3 blader with drop point, saw blade and guthook, and then last night bought another off that Smoky Mt. knife show on tv.
And God, how many times have i watched the movies Rambo I, IV and The Hunted?

Anyone else have this problem?
 

·
Banned
Joined
·
486 Posts
No I dont have that problem but it is a funny post though. lol

I own:

4 large Fix Blades (Ka-Bar D2 Extreme Combat Knife, Ka-bar Serated Combat/Utility Knife, Gerber ASEK Army Knife, Ontario M9 Bayonet.

2 Automatic Knives (High End Italian Swichblades)

3 Pocket / Folder Type knifes (Gerber)

3 Multi-Tool knifes (1 Gerber & 1 Letherman & 1 Swiss Army Knife)

1 Machete (Gerber)

1 Misc Knife (High End Butterfly Knife)

A set of knives and such for game hunting and fishing. (Gerber Game & Fishing Set)

So a few Knives so I dont think its alot compared to alot of people. But maybe its a good start to a problem lol !
 

·
Banned
Joined
·
486 Posts
You're in denial Andrew. :D:

I've been eyeballing that Gerber ASEK for 2 years now. Nice collection btw.

LMAO LOL Yeah well that might be true!

Yeah that Gerber is amazing I actually bought the Gerber Infantry ASEK Black Model. I hightly recomend it I paid $120 bucks at cabellas for it. But Ive seen it on ebay alot. They make that same knife in about 5 differnt styles so make sure you get the right one you want!
 

·
CabinBuilder/Author
Joined
·
1,996 Posts
Discussion Starter #7
Funny you mentioned the black one...that's the one i've been eyeballing. Like the black.
Like the Gerber emblem. (knife stuck in stone)
Now that guy over in that Cold Stone Shovel thread has got me wanting one of those shovels.
I'm gonna have a headache in the morning...but it'll be worth it.
 

·
Proud American
Joined
·
533 Posts
seems all of us want something. and this board doesnt help. but atleast we all are understanding about it. talk to anyone else about this stuff and they think you are nuts!
 

·
I love this *****
Joined
·
33,879 Posts
Nah...I don't care much for knives. They're sharp and scary. I'm afraid I might cut myself by accident.
 
  • Like
Reactions: scosmo451

·
Registered
Joined
·
755 Posts
Lets see if I have any symptoms
Benchmade Nimravus
Becker Combat Utility 7
SOG: Seal Pup Elite
Field Pup
Desert Daggert
Fallkniven F1
Cold Steel Bushman
KOA yukon belt knife
Grohmann Boat knife #3
Frost Mora clipper
Cold Steel Machetes- spear point, bolo, heavy, kukri
Martindale Golok
Collins boys axe
spyderco atlantic salt, endura 4
SOG flash rescue
Benchmade vex
CRKT m16-13m
buck (model unknown)
swiss army soldier, rucksack and harvester
swiss army spirit multitool
leatherman core
SOG twitch II

ON The To Buy List:
HI Kukri
RAT 3
Ceremonial knife #2 & Bicuco fromTraditional Filipino Weapons
 

·
Registered
Joined
·
304 Posts
Cold Steel Machetes- spear point, bolo, heavy, kukri
I just got Bolo and it came very dull and uneven grind. I regrinded and sharpened it and now it cuts well. I had small test with it along my other stuff and it feels quite good, I´m just not used of that big blade. My other CS machete is 12" barong machete and that´s wonderful blade! Thicker than bolo and also much better rubberlike handle. How about your spearpoint machete, what do you like about it?

Can you answer to my recent "machetes" topic?

thanks!


ps. you have wonderful collection by the way! :thumb:
 

·
CabinBuilder/Author
Joined
·
1,996 Posts
Discussion Starter #17
i USED to have a Kbar warthog...went temporary insane and sold it.
Hmmm, seems someone likes Gerbers. :cool:
Well, i fell off the wagon again, ordered that survival shovel off ebay, the one your can sharpen the blade on 3 sides and use as a knife, hatchet, as well as a digger.

Can't recite any 12 steps, just the one, fell off the wagon again. :D:
 

·
Banned
Joined
·
486 Posts
No go with the higher end Ittalian made ones those tawian chinese japanese ones are junk and dont last very long.

$20 bucks for those or $90 for a good one. go with the good one.
 

·
I love this *****
Joined
·
33,879 Posts
  • Like
Reactions: Ferrari
1 - 20 of 42 Posts
Top