Survivalist Forum banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Registered
53 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Lurer på et ting gutter.Breivik som kjent var opptatt av islamisering av europa,kommende kriger,borgerkriger og til og med skrev egne "SHTF" "håndbøker" der han skrev type "tips til 1mnd prepp" og slikt.

Hvordan får det de fleste her til å føle seg?

Også,hvor mye deres nærmeste vet om deres holdning ovenfor fremtiden?
Min mor har jeg prøv å snakke med, ikke sånn :"Hei mamma sett deg ned, nå tar jeg av skinnjakka,legger avsagd hagle på bordet mellom te-koppene,fyller i matskåla til hunden og forteller at jeg egentligt heter gale-max veienes kriger".

Ikke sånn nei.Mer sånn type når hun begynte å snakke hvordan fabrikken la ned i den byen hun bodde, nevnte jeg av-industrialisering.Når hun nevnte hvor skumle naboer hun haddet fått nevnte jeg globaliseringenes dystre sider.
Osv..

Men mødre er mødre , de hører ikke etter for de er smartest i verden dessuten er jeg glad hun lukket ører et par ganger , etter jeg såg hvilken effekt mitt snakk om tro på et dyster fremtid hadde ovenfor min kjære samboer.

Damer altså, - Ikke forvent at de skal forstå dere, og hvis de forstår så ikke forvent at de handler noe særlig konstruktiv.De blir aller helst bare redde , eller enda verre apatiske.Snakker av eget erfaring her.Kommenter heller det som skjer i verden på et sarkastisk morsom måte sånn at de tar inn det dere sier med et knype sukker.Som f.eks: "Kjærlighet og enighet styrer i Egypt etter revolusjonen og irakiske ørken er forlengst blitt grønne etter at de ble kvitt tyranen, heldige Lybyere og resten av arabiske midtøsten står for tur...". "Bevisstheten hos folk er blitt så høy at til og med amerikanske bensinstasjoner selger mer blomster enn bensin for tiden".

Også som mannfolk vi alle jo er , ikke bare snakk, - Gjør.Gjør så lenge dere er 100% sikker på at dere ikke er et "hvit tempelridder","den perfekte korsfareren".Med et gang sånne tanker sneier dere stopp heller alle "forberedelsene", gå ut i frisk luft...

·
Registered
51 Posts
Forskjellen på ham og "oss" er vel at "vi" er individualister, og som opererer på et mye mer lokalt plan, med HELT andre mål og verdier.

For min del er det snakk om å tilegne seg kunnskap og utstyr til "when the **** hits the fan", eller i en naturkatastrofe. Det er snakk om å overleve. Han var en ideologisk fanatiker, der ideologien gikk foran alt, og han hadde digre planer for hele samfunnet. "våre" planer er for det meste egosentriske, der det er en mye mer "hver mann for seg"-holdning. Det er ikke prat om å bevise noe for andre, bare ikke være en av de som stryker med når tidene blir harde.

Jeg prater forresten ikke for noen andre her, men brukte "vi" for å lage et skille.

Har selv vært temmelig forsiktig med å legge ut om mine planer og tanker om fremtiden, fordi det kan tolkes så feil. Man blir bare sett på som en paranoid skrulling om man har en vernemaske liggende hjemme, eller bare har stacket opp litt mat eller til og med et førstehjelpsskrin. Derfor holder jeg meg til nettet. Er mye enklere å prate her.

EDIT:
Må bare få legge til at jeg er ble temmelig provosert over flere av innleggene fra amerikanerne her på forumet om Breivik. Men det er vel ikke til å bli overrasket over. Dette er jo et temmelig konservativt forum. Er egentlig ikke enig med den generelle holdningen til folk ellers på forumet, men er her fordi det er det eneste "survival"-forumet med litt størrelse. Selv skulle jeg gjerne byttet ut kvantitet med kvalitet, og evt. funnet en europerisk/nordisk/norsk erstatning. Er mye enklere å diskutere overlevelsesteknikker i norsk villmark med en nordmann enn en amerikaner fra Texas, som ikke har i nærheten likt landskap eller samfunn.

·
Registered
1,471 Posts
Selv Demokratene ville blitt sett på som kommunister av det konservative amerikanerne. Men men, heller de enn meg!

Jeg er her for å lære å overleve naturkatastrofer, og ha riktig verktøy etc. Jeg er overhodet IKKE politisk person. Politikk er bare prat for min del.

Breivik var intet annet enn en veldig syk mann som trodde på sine egne illusjoner, samt at han tok store mengder anabole steroider som gjorde han enda mer sikker i sin syke vision.

At folk ikke hører er jo standard, enten det er om feks snøskred fare i enkelte områder eller sviktende økonomi. Så lenge folk har det komfortabelt i sofaen så vil ingen gjøre noe, bare prate!

Jeg fortrekker også nettet til å prat med andre. Jeg har snakket med et par andre, enten blir jeg ledd av, ellers så renner det bare ut i sand.

Ingen hjelper hverandre lengre. Jeg hører på historiene fra min morfar. Hørtes jo ut som en alright tid, selv om folk var lut fattige!

Vi gjør ikke noe galt, derimot gjør vi myndighetene en tjeneste at vi faktisk kan kan klare oss selv under en katastrofe, og kanskje ha ressurser til å hjelpe de rundt oss!

Ninja Edit: Jeg håper og ber at ikke den syke gjøken har vært innom denne siden!

·
Registered
520 Posts
Må si meg enig med de to overnevnte her, i stor grad. Har tenkt en del på at vi som er på denne siden antagelig kan komme under politiets overvåkning. Men ingen snakker jo noe særlig om å ta over samfunnet, eller planlegger terror så det burde jo gå bra. Håper jeg.

Noe jeg er mer bekymret over er egentlig meningsfellene til Breivik. Og ikke bare ham. Selv om vi forhåpentligvis får en bredere debatt om terror, er radikale muslimer en mulig trussel.
Men ikke bare dem for all del. Kommunistene kan også bli en potensiell trussel. Tjen folket har faktisk et åpent utalt mål om å få Norge over til kommunismen gjennom en "væpna revollusjon" ordrett sitat. Hvordan kommer disse gruppene til å opptre i en langvarig krise?

Det er et fåtall personer som vet om mine forberedelser, og de fleste er med i en slags "gruppe" som stort sett renner ut i sanden. Vi har brukt fire år på å ikke bli enige om hva vi skal forberede oss til, eller når/hvor/hva vi skal trene på/i.
Men utenom dem, holder jeg dette helt skjult og satser på å ha nok utstyr til at jeg kan ta vare på de familimedlemmene og vennene som jeg vil ha med eller trenger.

Forresten, er det bare meg eller er den gjengse overlevelsesentusiasten her på forumet en smule paranoid? De fleste gjemmer seg bak aliaser, og vil til nod si i hvilken landsdel de befinner seg i. Jeg er sånn selv, og tror nok jeg er en smule redd for at autoritetene skal komme og banke på, men hva med dere andre?
Hadde det ikke vært mer fornuftig om vi heller satset på å motes ansikt til ansikt for å utveksle praktisk kunnskap? Misforstå meg rett, dette er et intellektuelt sporsmål fra min side, og jeg har ingen planer om å åpne opp huset mitt for noen form for overlevelses camp! ;)

En norsk side, som faktisk har hatt et lite oppsving i aktiviteten i det siste, er www.ingenfare.com. Personlig foretrekker jeg den skandinaviske seksjonen her, er jo uansett nesten bare nordmenn som bruker den.

·
Registered
152 Posts
Og noen her på forumet uttrykker til og med sympati for dette krapylet. Enten direkte eller ved å fortelle at de ikke har symptati for ofrene. Noen av disse forstår til og med nordiske språk.

Avskyelig! Og en skam for forumet!

·
Registered
1,471 Posts
Ting blir nok ikke det samme i Norge igjen. Jeg lurer på hvilke endringer som blir gjort. Å sette oss på listen til PST ville jo vært tullete. De aller fleste er jo livredde for et anarki, vi ser jo hva som skjer i slike situationer uten en form for styring av et land. Demokrati er kjekt, jeg ville aldri kunne levd i et land styrt av et menneske som Breivik. Da kan man like greit flytte til Nord Korea eller Zimbawe!

Jeg bor i Hordaland, men kunne tenkt meg å flytte til Sognefjorden :) Prisene der jeg bor nå er helt umulige!

Slike sider tiltrekker seg mye rare type mennesker. Sån er det bare! ITS ZIE INTERNET! :D:

·
Registered
53 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Det jeg er redd for er at nå blir radikal islamisme et slags tabu-tema i samfunnet.Brevvik har som sagt gitt et veldig dårlig rykte det han kjempet for.
Sosialisme er ikke et trussel, sosialisme er prøvd og utbrukt og hevet til siden av breie lag av verdens befolkning.Rett og slett fordi at Marx og Lenin var dag-drømmere , sånne som hadde enhjørninger levende i skapet og tingeling på skulderen. Det er bestefar Stalin og Mao som var "gjorde" det andre bare "drømte" om :) .Jeg har å takke sosialismen for at jeg er i live, at jeg hadde mulighet til å bli født,mine forfedre og besteforeldre overlevde og vant krigen og mine foreldre hadde i sin tid mulighet til å vise meg at for et voksen man finns det ingen "frihet".Bare "ansvar","plikt" og "vilje".I utgangspunktet.Selvfølgeligt livet og deler av oppveksten i Norge har korrumpert mitt karakter til et viss grad :) . Men heller skeptiske forventninger til fremtiden får enhver slabbedask til å tørke av snørre,brette inn sjorta og sjerpe seg.Jeg mener faktisk at sosialismen er så god, at den er for god til å være sant.Mennesker i sitt natur er ikke i stand til å "bære" den.Hørt muslimer snakke om at "sharia" er egentligt mye av det samme.Praktiskt.Genuint.Men alt for mange fristelser her ute i verden for å følge den.Dermed blir religionen deres bare et redskap for alt muligt faenskap.

·
Registered
1,471 Posts
Har aldri kjøpt noe " survival " saker! Bare veldig glad i billig friluftsliv saker på Ebay.

Jeg er strengt talt ikke noe i nærheten av enkelte brukere på dette forumet, men jeg synes det er er greit å holde vedlike gamle tradisjoner og ikke stå som en idiot og glo om noe skulle skje!

·
Banned
1,459 Posts
Et annet paradoks er at denne forskrudde massemorderen Anders Behring Breivik utførte jo bare det AKP`ml (nå Rødt) og Gerd Liv Valla ville gjøre på 70 og 80 tallet – nemlig væpnet blodig revolusjon. Hvorfor er der ingen som har tatt oppgjør med Valla, AKP`ml og Rødt? I stedet ble forlate meg Valla politisk rådgiver for statsminister Gro Harlem Brundtland, deretter ble hun justisminister og til slutt LO leder. Forstå det den som kan?!? I mine øyne ville det være omtrent like vanvittig å ansette Anders Behring Breivik i disse stillingene etter endt soning, om han noen gang slipper fri. Var Vallas og AKP`ml «sine forskrudde manifester» om blodig revolusjon bedre enn det forskrudde manifestet til Anders Behring Breivik om revolusjon?

Hva med venstreekstremisten Lars Gule som ble arrestert i Beirut på vei til Israel for å sprenge en terrorbombe i 1972. Nå er han blitt filosof, samfunnsdebattant, forbundsleder, førsteamanuensis - og var forlate meg generalsekretær i Human Etisk forbund fra 2002 til 2005 – tenk det - en tidligere terrorist som ville sprenge en bombe i Israel som generalsekretær i Humanetisk Forbund! Åssen bakvendtland er det vi lever i? Snart blir han vel politisk rådgiver for Stoltenberg slik Valla var for Brundtland.
Sakset fra http://www.abcnyheter.no/

·
Registered
86 Posts
Jeg personelig er gald for at det var en nordamann som sto bak og ikke en terror på grønnland eller noen islam unger, tenk hvordan det ville blitt i Norge da! Hatet mot muslimer og utlendinger ville blitt så sterkt at ingen av dem hadde kommet hit lenger, og de som bodde har (muslimer) ville sansynelig hvis blitt etterfosket og overvåket av PST. Norge, verdens beste land å bo i ville ikke blitt det lenger, i hvertfall ikke for noen av de som bodde her. Og at man er terorist har ingen ting med å være muslim å gjøre ;)

1 - 11 of 11 Posts