Survivalist Forum banner
1 - 1 of 1 Posts

·
Registered
520 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Blikkplater er også noe som er gull verdt, og jeg er takknemlig for flere tips til å bruke dem!

Hittill har jeg ikke gjort mye rart med dem, stort sett bare brukt dem til tak og vegger på uthus. Men det er flere måter å bruke dem på!

Jeg har rev og grevling rundt gården, og da jeg ennå var for ung til å eie våpen selv gravde jeg ned blikkplater rundt honsegården min. Platene ble delt i to, og så gravde jeg dem ned liggende opp mot platene. Og intet har gravd seg inn siden!

Jeg har også brukt et par plater ute i kjokkenhagen min, ved å spikre dem opp på gjerdet der hvor det er mest sol, svartmale dem og så plante varmekjære vekster som tomater og gresskar der. De vokste bra, og jeg er overbevist om at jeg ville ha fått en bra avling om ikke bikkja hadde tråkket ned samtlige planter.

Og så noe jeg ikke har gjort selv, men som var mye diskutert blant venner tidligere... Om det nå blir fullstendig kollaps, og du trenger beskyttelse mot tjuvradder og rovere med våpen, burde da være mulig og bruke blikkplater som en skuddsikker mur, var teorien.
Sett opp to blikkplater med ett visst mellomrom, og fyll opp med jord. Bruk stolper til å holde platene oppe. Hvorvidt dette er brukbart, eller påkrevd, aner jeg ikke, men jeg slenger nå teorien ut i tilfelle noen skulle ha glede av den.

Håper dere har noen gode tips, for jeg har massevis av blikk liggende og slenge!

1 - 1 of 1 Posts