En norsk overlevelsesside folkens? - Survivalist Forum
Survivalist Forum

Advertise Here

Go Back   Survivalist Forum > > >
Articles Classifieds Donations Gallery Groups Links Store Survival Files

Notices

Advertise Here
Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hei fra "ny" norsk prepper NorwegianWolf Skandinaviske 8 12-26-2012 02:37 PM

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-29-2012, 02:06 PM
Froyatro Froyatro is offline
Target Shooter

Default En norsk overlevelsesside folkens?

Advertise Here

Finnes det en ren Norsk side for norske survialist/preppere? Etter at Ingen fare har lagt ned er det kun PAN som er rent norsk, men til gjengjeld er de jo så utfrika at det er ikke til og tro for det første, og for det andre er det bare en eneste tulling igjen som poster der. http://pan-nor.ning.com/ Dere kan jo gjette hvem tullingen er.

Om det ikke finnes noen ren norsk side, kunne det da være interessant og ha et eget norsk forum? Jeg vet ikke med dere andre, men jeg personlig liker ikke at noen skal drive og sette stjerner når jeg skriver ****e! Kunne det kanskje være noen av dataguruene her som vil starte en slik side montro?

Hadde det ikke vært greit å få samlet norske overlevere på en egen side? Tatt i betrakning at det er kommet over tusen poster på skandinavia seksjonen her det siste halve året så skulle et nytt forsøk på ingen fare (som antagelig strandet fordi det gikk et halv år mellom hver post) ha større sjanser for å lykkes om vi som poster på skandinaviske gikk sammen for å få opp aktiviteten på en slik side?

Fikk ideen da jeg fant McNabUx sine innlegg på Zombie Squad, http://zombiehunters.org/ og er selv så paranoid og stolt norsk at jeg foretrekker egne norske ting fremover utenlandske uansett hva. Så hva er stemningen blant folk flest?
Quick reply to this message
The Following 4 Users Say Thank You to Froyatro For This Useful Post:
Old 02-29-2012, 03:12 PM
Wiking Wiking is offline
Member

Jeg er med. Opprettet profil på "Ingen fare" og så la de ned hele forumet rett etterpå Den "pan" siden er ikke helt min greie tror jeg. Bare bildet på forsiden ga meg grøssninger.
Old 02-29-2012, 03:55 PM
Gullars's Avatar
Gullars Gullars is offline
Hunter

Pannor hopper jeg gledelig bukk over!

Zombiehunters har jeg vært medlem av en stund. De er flink å komme seg ut, men det er lite fokus på selvberging og lagring av mat føler jeg!

Et camping forum med andre ord. På SA boards kan nå vi si hva vi mener, det er jo ingen som modifiserer oss på denne delen av forumet! Hehe! Værrre på den britiske seksjonen! Føler at det er fin kvalitet og folk har kontakt med bakken her inne på skandinaviske delen!

Var noen som linket til et svensk forum. Det var veldig bra, det er dog en stund siden jeg har bodd i Sverige. Tungt å lese, men mye god info!

Old 02-29-2012, 04:24 PM
Target Shooter

Pan er definitivt ikke noe for enhver! Selv da det var aktivitet der, brukte de stort sett all tid på det faktum at jorden skulle gå under i fjor, og ikke noe særlig på og forberede seg mot det. Hadde antagelig tjent på litt mer mainstream, men men. Dem om det.

Den skandinaviske delen her har en masse gode folk, men jeg savner nå likevel et skikkelig norsk forum. Blant annet ønsker jeg meg litt mer system så det går ann og finne frem i linker og ting! Her har jo alle trådene en tendens til å gå innom ethvert tenkelig tema så det er helt umulig å finne frem til den anbefalingen du vil ha tak i. Da er det greit med "gruppene" PAN opererer med, der er det i alle fall lett og finne frem!

http://swedishsurvivalist.egetforum.se/ er tunglest ja, men du verden hvor mye god info. Synes dog det er litt vel mye fokus på TEOTWAWKI der også noen ganger. Også er de svensker...
Old 03-01-2012, 11:35 AM
hugthemtrees hugthemtrees is offline
Target Shooter

En ren norsk forum med de gode og relative sunne holdningene jeg har sett inne her den siste tiden, ja.. absolutt keen på det.

Menne.. Vi har tross alt hele denne biten av forumet å boltre oss på..
Old 03-01-2012, 12:05 PM
Gullars's Avatar
Hunter

Nå er jo jeg like mye skyldig, men hadde vært interisant å se litt bilder av divese prosjekter til folk.

Synes denne delen av forumet er helt greit. Jeg orker ikke å være medlem av for mange forum.

Jeg har vært medlem av diverse forum, men dette er det eneste jeg orker å lese på! Der man faktisk kan si sin mening uten at saueflokken hiver seg over deg!

Bortsett fra SB så er Kammeret GULL om man trenger hjelp til jakt, våpen og jaktutstyr, men det er IKKE et sted å ytre sin mening. Da får man hjelp som er innenfor norsk lovgivning. Det er vi jo nesten nødt til vi som ønsker å beholde pang pangene våre!

Av de jeg har snakket med om prepping som faktisk viser en god interesse så gir jeg nå de denne siden og nevner at det er en skandinavisk seksjon. Det kan jo være en ide, om man føler at personen er på gli!

De aller fleste av oss regner jeg med fant denne siden med et "feiltak". Jeg søkte etter noe turutstyr. Og tilfeldigvis så jeg også et par av Kevin`s sine videoer som fikk tankene til å rulle.
Old 03-01-2012, 01:04 PM
Target Shooter

Quote:
Originally Posted by Gullars View Post
Nå er jo jeg like mye skyldig, men hadde vært interisant å se litt bilder av divese prosjekter til folk. Qoute)

Enig, og jeg prøver å finne ut av hvordan jeg selv kan få lagt ut bilder. Nå er min tekniske kompetanse omtrent like stor som en gnus, og hvis det ikke kan fikses med en hammer, vel da fikser ikke jeg det!

:Synes denne delen av forumet er helt greit. Jeg orker ikke å være medlem av for mange forum.

Jeg har vært medlem av diverse forum, men dette er det eneste jeg orker å lese på! Der man faktisk kan si sin mening uten at saueflokken hiver seg over deg!:

Så lenge du ikke kommer og er redd for høyreekstremisme tydeligvis, mumle grumble, burde sagt jeg var redd for kommunister...

:Av de jeg har snakket med om prepping som faktisk viser en god interesse så gir jeg nå de denne siden og nevner at det er en skandinavisk seksjon. Det kan jo være en ide, om man føler at personen er på gli!

De aller fleste av oss regner jeg med fant denne siden med et "feiltak". Jeg søkte etter noe turutstyr. Og tilfeldigvis så jeg også et par av Kevin`s sine videoer som fikk tankene til å rulle.
:

Jeg viser de vennene mine som er interessert i overlevelse og forberedelse denne siden, så har de nå valget. For de som ikke er så interessert, pleier jeg og henvise til 2012 seksjonen og muligheten til en god latter. Og se, det er en skandinavisk seksjon også, skal vi se litt på de tullingene? hm... Det der var jo nesten litt smart da, er du ikke enig..?

Mitt største problem er hvor konservativt dette forumet er, det er mange som ikke gidder å bli med her fordi det er for søkt. Jeg mener, dameseksjonen diskuterer fysisk avstraffelse i skolen, hvor overlevelsesrelatert er det? Resultatet er at Norske overlevere er spredd på mange forum, i stedet for et eget. Også er det den helvetes sensuren!

Dessuten er det ikke mulig og skape egen seksjoner her, såsom tur/overlevelse, med egne underseksjoner der. Det er litt dumt å lete etter et godt skopar og så tråle seg gjennom luer, hansker, votter, skjerf, og videre og videre istede for å ha en egen seksjon for sko! Er ikke dette litt smart da?
Old 03-01-2012, 01:21 PM
Norvegen's Avatar
Norvegen Norvegen is offline
Prepared

Kanskje det går an å høre med admin på forumet om det kan settes opp et par moderatorer her, og gi de adgang til å opprette underforum?
Old 03-01-2012, 01:24 PM
Target Shooter

Sensur.. kan.. ikke.. dy.. meg.. sug mine store svære baller!!!
Old 03-01-2012, 01:24 PM
Target Shooter

Aha!

....
Old 03-01-2012, 02:13 PM
Gullars's Avatar
Hunter

Hadde tenkt å spørre om jeg kunne fått tilgang.

Lage noen Sticky tråder for linker!
Old 03-01-2012, 02:28 PM
KAM65 KAM65 is offline
I love this forum

Skjekk ut "utmarka.net." http://www.utmarka.net

De har et rimelig bra forum, som omhandler mye av det som diskuteres her. Jeg er sikker på at det vil være lettere for dere å kunne med innspill der, legge til forum topics, osv.
Old 03-01-2012, 06:11 PM
Norvegen's Avatar
Prepared

Kammeret blir litt for høytidelig for min smak hvertfall.. men kanskje utmarka er hakket bedre?
Old 03-02-2012, 02:02 AM
Cumulunimbus Cumulunimbus is offline
Junior Member

Ja, jeg kunne godt tenke meg å ha et norsk survivalistforum. Jeg er villig til både å bidra (enda mer aktivt enn her) og hjelpe til med administrering og moderering. Men da må det være et forum med bakkekontakt. Altså svært ulikt PAN dersom dette sitatet er typisk:
Quote:
Formål: å forberede på alle plan den kommende jordskorpeforskyvning og den etterfølgende post-apokalyptiske tid.
Men hos dem er jo alt sperret inntil man har registrert seg så det er vanskelig å vite sikkert hva de står for. Men det sier sitt at de velger å fronte seg med ovenstående!

Min motivasjon for i det hele tatt å lese survivalist-forum, er at jeg ser trender som på relativt kort sikt vil føre til at vi blir tvunget til å endre vår levemåte dramatisk. Det vil si at verden som vi kjenner den i dag, om en del år ikke vil være til å kjenne igjen. Og da i en svært negativ forstand og IKKE på grunn av alle de fantastiske nye tekniske duppedittene og fortsatt levestandardvekst. Det er jo nettopp det, ikke mer, ikke mindre, som ligger i akronymet TEOTWAWKI. Survivalisme dreier seg ikke om å overleve helvetesuka eller andre tøffe utfordringer noen av oss utsetter seg for.

Derfor synes jeg IKKE Swedish Survivalist er for mye TEOTWAWKI. Tvert i mot synes jeg mange der er tekkelig naive. Men jeg har vært med der så lenge at jeg ser at en del som kom inn fordi de syntes det var tøft å vandre i skogen og tenne bål med tennstålet sitt, begynner å få en bredere forståelse av hva som er i ferd med å skje i verden.

Jeg kan godt forstå at mange synes det er vanskelig å lese svensk. Men det ER en vanesak og jeg har vent meg til det etter hvert. Likevel hadde det vært fint med et norskspråklig forum. Ikke minst fordi terskelen for å lese og bidra selv da blir lavere for nykommerne.

Derfor kan jeg godt være med på å starte et norsk forum. Aktiviteten her har vært så stor i det siste at det kanskje vil være mulig å få i gang noe som ikke dør etter kort tid på grunn av manglende aktivitet. Jeg tror dette hadde vært et ypperlig tema for det møtet som ble foreslått før jul. Kanskje det er på tide å avtale tid og sted for det også?
The Following 3 Users Say Thank You to Cumulunimbus For This Useful Post:
Old 03-02-2012, 04:49 AM
wakka wakka is offline
Newbie

Jeg har domenet norsksurvivalforum.com og har lenge tenkt å få gang på dette. Intensjonen er at det skal være et forum med bakkekontakt som er tilpasset jordnære norske/skandinaviske brukere og forhold. Ingen konspirasjonsteorier eller ekstreme holdninger.

Har nå serverplass på et amerikansk webhotell - men om det blir en del brukere vil jeg flytte til en norsk server for å få raskere responstid på sidene. Har testet noen forskjellige gratisvarianter av forumsoftware og har funnet et par som er OK. Survivalistboards bruker vBulletin som koster noen kroner men skal være et av de beste.

Det er ikke noe å finne på siden nå - men den skal være oppe å kjøre om noen dager. Alle meninger, tips og ideer mottas med takk!!
The Following 3 Users Say Thank You to wakka For This Useful Post:
Old 03-02-2012, 05:19 AM
Norvegen's Avatar
Prepared

Quote:
Originally Posted by wakka View Post
Ingen konspirasjonsteorier eller ekstreme holdninger.
Hvem skal synse hva som er ekstremt og ikke? Alle her inne er i vanlige folks øyne for lengst ekstremister, som velger å ha mat for mer enn 3 dager i hus...
Old 03-02-2012, 06:21 AM
wakka wakka is offline
Newbie

Quote:
Originally Posted by Norvegen View Post
Hvem skal synse hva som er ekstremt og ikke? Alle her inne er i vanlige folks øyne for lengst ekstremister, som velger å ha mat for mer enn 3 dager i hus...
Bra spørsmål! Jeg slo vel sammen konspirasjonteorier og ekstreme holdninger i en bøtte og var dermed litt "uklar" Å f.eks. være selvforsynt i 1 år med mat vil ikke være definert som ekstremt.

Diskusjoner ang. dommedag eller at vi er infiltrert av aliens osv. kan andre forum ta seg av.

Jeg ser for meg et forum tilsvarende den skandinaviske delen her på survivalistboards.
Old 03-02-2012, 07:48 AM
Junior Member

Fantastisk! Jeg holder fast ved det jeg sa i posten over. Trenger du hjelp er det bare å sende meg en PM. Du finner lett ut hva jeg står for ved å lese mine tidligere poster. Og som sagt, du finner meg på Swedish Survivalist også... Er du der? My precious, perhaps?

INNSPILL:
* Velg løsninger som ikke innebærer haugevis med reklame. Velg da heller løsninger som koster litt. Jeg er villig til å yte min skjerv. Og blir resultatet bra er det sikkert fler som vil gjøre det samme.
* Responstid er vel og bra, men oppetid er ikke dumt det heller...
Old 03-02-2012, 10:38 AM
Target Shooter

Bra ting Wakka! Men kan jeg komme med det forslag at det opprettes en egen seksjon på den siden for konspirasjonsteoretikerne? Jeg er av den formening at ytringsfriheten er til for å brukes, og da får alle få lov til og utfolde seg på nettet og ikke møte stengte dører.

Det største problemet mitt med PAN er nettopp det at de har låst seg i sitt tankesett, og er totalt uimotagelig mot annen informasjon. Og ja, det er Niburu/planet X som skal ødelegge hele jorden og i følge nettsiden deres befinner jeg meg per nu godt under vann. Det at jeg fortsatt befinner meg på tørr landjord er kun en amerikansk konspirasjon.

Jeg liker ikke alle konspirasjonene, men synes ikke vi skal forvise dem til sider som PAN heller. Men de kan gjerne holde meningene sine for seg selv på mer mainstream tråder!

Si fra når du får opp siden Wakka, så skal jeg i alle fall bidra med poster! Takk for at du tar ansvar!
Old 03-02-2012, 11:54 AM
Junior Member

Ytringsfrihet handler ikke om at alle skal kunne skrive om alt på alle internettforum. Det er nettopp derfor vi har så mange forskjellige. Derfor bør også diskusjonene kanaliseres dit de er mest relevante. Det er for eksempel ikke spesielt lurt å forsøke å diskutere strikkemønster på en nettside opprettet for å være et forum for dykkere. Dette handler ikke om sensur, bare om å holde seg til formålet med nettsiden. Det handler heller ikke om demokrati å kunne ta opp alt over alt. Demokrati er i dette tilfelle å stå fritt til å opprette et eget forum for det som opptar en selv. OG kunne AVVISE slikt som går i mot interessene til ens eget forum.

I dette tilfellet handler det også om muligheten til å bli tatt seriøst av potensielle meningsfeller. Ved å tillate, eller la stå uimotsagt, bisarre meninger, påstander og holdninger som ikke fremmer nettstedets kjerneformål, risikerer man at også det sentrale for forumet blir svekket. Dessuten vil det avspore debatten av det forumet er ment å handle om. Energi går til å argumentere for og i mot noe som i beste fall er svært perifert til hovedformålet.

Mine visjoner, eller kanskje jeg skal si spådom, er at samfunnsutviklingen vil innebære at stadig flere vil bli opptatt av saker som du i dag stort sett bare finner på survivalistfora. Hvis det første de møter når de googler saken, er tinfoil-tema som Nancy Lieder, ZetaTalk og Nibiru ser vi neppe mer til dem.

Jeg ser levende for meg når interessen fra norske journalister griper fatt i dette og skal boltre seg i tråder om Nibiru, polskift/egt. jordakseskift, zombier, at 9-11 var en innsidejobb og andre konspirasjoner i det uendelige. Gjett om den siden blir tatt seriøst! Nei, det vil bli latterliggjort og alle med noen assosiasjon til den vil bli det også.

Jeg er sikker på at vi har så pass mange felles interesser at vi vil klare å lage et nyttig og interessant forum uten å måtte vie tinfoil- og konspriasjonsteoriene plass. Så kan vi heller holde våre sære ideer for oss selv, finne et annet forum å poste akkurat dem på, eller opprette et eget forum nettopp for det formålet.

Et nå avdød survivalistforum hadde for øvrig denne avdelingen.
Quote:
Tinfoil Hat Forum
Strap on your tinfoil hats cause we're goin' for a ride!
Tråder uten påvisbar forankring i virkeligheten, ble kontant flyttet dit. Det synes jeg egentlig er mer sjenerøst enn et forum behøver å være….
Reply

Bookmarks

Quick Reply

Register Now

In order to be able to post messages on the Survivalist Forum forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.
Email Address:
Please select your insurance company (Optional)

Log-in

Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies