Survivalist Forum banner

Danske overvejelser

5K views 5 replies 5 participants last post by  RasmusHenriksen 
#1 ·
Hey alle.

Ny her på forummet.
Jeg er bosiddende i København og har to store udfordringer/potentielle problemer, som jeg ville høre hvad I tænker om.

1. Danmark er et lille land.
Jeg er ret overbevist om at det er smart at komme ud af byerne når SHTF, men selv i "udkantsdanmark" er man ret tæt på andre mennesker. Har I en exit-strategy på plads?
Jeg har familie på landet – et gammelt nedlagt landbrug som man kunne fortrække til, men de er ikke preppede og har mange naboer tæt på.
Jeg arbejder og har 3 børn i skole, så det giver umiddelbart mest mening at blive her, så længe tingene er "normale".
Jeg overvejer selv at få fat i en svensk ødegård, som jeg og familien kan fortrække til med kort varsel.

2. Forsvar
Svenske og norske preppere har adgang til skydevåben, på en måde der er svær i Danmark. Hvilke overvejelser gør I jer om det. Hvis SHTF og hr. og fru kakkelbord pludselig er løbet tør for mere end mælk til kaffen, så bliver de desperate. Hvordan forsvarer man sig selv, sin familie og sine forsyninger bedst muligt?
 
See less See more
#2 ·
1. at finde et "hemmeligt" sted i Danmark er bestemt ikke nemt, men det kan lade sig gøre. Lær at downsize.

Svensk ødegård? Det første sted der vil være trafikpropper og deslige er nok de store broer, færgerne skal du heller ikke regne med. Så med mindre du selv har en båd så du kan snige dig over vandet, så er Sverige nok en dårlig mulighed selv om det er tæt på.

2. Få dig et jagt tegn og en haglspreder. Er relativt nemt. Ellers Baseball bat, køkkenknive.

Vigtigt er det IKKE at blive opdaget, for ved folk at du har forsyninger så VIL de forsøge at få fat i dem for det er jo kun fair at du deler :xeye: Du skal så være parat til at dele ud af noget de helst ikke vil have for overgiver du dig så er det slut.
 
#3 ·
God pointe med broer og færger. Nu er mit scenarie et økonomisk kollaps hvor der jo ikke er noget at "flygte fra" i traditionel forstand, så jeg er ikke helt overbevist om at der bliver tale om en "panikudvandring" ... jeg tror mere vi ser en langsom nedsmeltning som vi ser i Grækenland nu, hvor middelklassen begynder at lede efter mad i containere og der langsomt spreder sig desperation og mismod.
 
#4 ·
Jeg kan slet ikke se hvad problemet er med skydevåben.
Der er rig mulighed for at få våben i Danmark. Du skal bare melde dig ind i en Skytteforening, så kan du købe rifler i hobetal. Efter et par år må du have op til 6 pistoler.

Det koster typisk 5-600kr om året i medlemsskab. Meget lille pris at betale for at have skydere i hjemmet. :)
 
#5 ·
at forsvinde helt i danmark næsten umuligt, som du selv er inde på, er selv de tyndt befolket områder jo ikke tomme. Men i en "byerne er kaos" situation ville det kunne have fordele at have en eller anden form for bolig væk fra større bebyggelser. ikke nødvendigvis en hel villa, men lille hytte, sommerhus, skurvogn, eller ligende der kan holde en tør og varm, og dække de mest grundlæggende sanitære behov. Alt koster jo penge så de fleste må i sådan et tilfælde nok indse at de ikke bare kan skifte bopæl og forsætte helt som de plejer.
Kan godt følge din ide med en hytte i sverige, men kan også se problemer med transport og også med at have oplagret forsyninger et øde sted, muligt de er væk når man ankommer. I danmark som bybeborer, tror jeg man i de fleste tilfælde ville være bedre stillet hvis man under sådanne omstændigheder så at sige lukker skoderne og kryber i dækning med de forberedelser man har på stedet.
 
#6 ·
Hej. Jeg er journaliststuderende og har fået tre uger til at optage en video, hvor jeg selv må bestemme indholdet. Jeg synes prepping er vildt interessant, og jeg undrer mig over, at det ikke er mere udbredt herhjemme.
Jeg vil blive rigtig glad, hvis i vil gøre mig lidt klogere på det hele? Altså hvis i vil give mig muligheden for at stille jer nogle baggrundsspørgsmål.
Vh Rasmus Henriksen
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top